ח"כ טייב: "כלפון יודע שהקהילה הצרפתית נגד חברותו בקואליציה"

מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ טייב: "כלפון יודע שהקהילה הצרפתית נגד חברותו בקואליציה"

ח"כ יוסי טייב ב'מהדורת הבוקר': "הייתי יחד עם הנשיא הרצוג בביקור בצרפת. הם דיברו על הלווית הרב קנייבסקי, הרצוג אמר לעמיתו הצרפתי 'אנחנו מוקירים לומדי תורה'. היה קידוש ה' גדול". עוד אמר טייב: "הקהילה היהודית הצרפתית מנסה להשפיע על ח"כ כלפון שלא לשתף פעולה עם הקואליציה"

צילום: Gershon Elinson/Flash90
20:19
30.04.24
מוטי הלפרין No Comments on נתניהו במתקפה חריפה על היועמ"שית: "מפקירה את הזירה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ יוסי טייב (ש"ס) סיפר ב'מהדורת הבוקר' עם בצלאל קאהן ודוד חכם על נסיעתו לצרפת במשלחת יחד עם נשיא המדינה הרצוג: "שבתי מהביקור הממלכתי עם נשיא הרצוג בצרפת במלאות עשור לפיגוע בטולוז בבית הספר אוצר התורה, אירוע האזכרה יצא בשעת הלווית מרן שר התורה, והנשיא מקרון שאל את הנשיא הרצוג 'שמעתי שרב גדול נפטר אצלכם בישראל'. הנשיא הרצוג ענה לו שבישראל מוקירים תורה ותלמידי חכמים. היה קידוש השם גדול".

עוד סיפר טייב בריאיון: "לאחר מכן נפגשנו עם הרב הראשי לצרפת ואנשי הקהילה היהודית, רבה של צרפת העלה את חשיבות להזכיר את פטירת מרן שר התורה עם האזכרה ומנהל בית הספר הרב מונסנגו שהמשיך את קול התורה בצרפת גם אחרי הפיגוע. כמו שמרן שר התורה מסר עצמו על חינוך ילדי ישראל. הייתה הרגשה כאובה לציון שני אסונות – אסון האזכרה לפיגוע הרצחני לצד פטירת מרן שר התורה; הילדים שלומדים שם בת"ת ממשכים לישיבות קדושות כאן בישראל".

טייב הוסיף: "אל הנסיעה הצטרף גם ח"כ כלפון מהקואליציה. דיברנו ארוכות, והוא יודע טוב שהקהילה הצרפתית היא ימנית ולא מקבלת את הסיוע שלו לקואליציה. הוא שמע זאת ממנהגי הקהילות שם והעירו לו על כך גם מרבנים מישראל מנסים להסביר ולשכנע אותו שלא יסייע לממשלה הזו. אין ספק שהוא לא חי עם זה בטוב ובשלמות שהוא חבר בקואליציה. אנו עושים השתדלות להפיל את הממשלה הזו. אולי החינוך הצרפתי שקיבל לאהוב תורה יפעל עליו יחד עם הלחץ הציבורי".



0 תגובות